TelefoonGigant.nl verkoopt refurbished iPhones. Refurbished wil zeggen dat een product uitvoerig is geïnspecteerd, zo nodig is gerepareerd en opnieuw wordt aangeboden voor gebruik. Refurbished hoeft dus niets af te doen aan de kwaliteit van een product en het aanschaffen van een refurbished product is een duurzame keuze.
Hieronder treft u onze garantievoorwaarden. Neem deze zorgvuldig door voor u het toestel in gebruik neemt. Wij wensen u alvast veel plezier met uw aankoop.
De garantietermijn
De garantietermijn bedraagt twee jaar en gaat van start op de datum van aankoop. Binnen deze periode zullen wij het product kosteloos repareren dan wel vervangen mits het defect binnen de garantiedekking valt.
Mocht het toestel vervangen dienen te worden, loopt de garantietermijn door vanaf de datum van aankoop van het oorspronkelijke toestel. Er gaat dus geen nieuwe garantietermijn in bij het ontvangen van een vervangend toestel.
De garantietermijn is persoonsgebonden aan u als koper en niet overdraagbaar aan derden. Bij eventuele doorverkoop van het toestel vervalt de garantietermijn dan ook automatisch.
Tot slot is de twee jarige garantietermijn niet van toepassing op eventuele meegeleverde accessoires van het toestel. Hiervoor geldt een garantietermijn van zes maanden.
De batterij
De garantietermijn op de batterij is tevens 2 jaar, net als de rest van het toestel. We garanderen minimaal 85% batterijpercentage. Wanneer de batterijcapaciteit onder de 70% is gedaald, word de batterij kosteloos vervangen voor een nieuwe.
Dekking
Binnen de garantiedekking vallen defecten en fabricagefouten die optreden tijdens doorgaans gebruik. U kunt hierbij denken aan hardware problemen zoals het niet goed functioneren van het touchscreen, de knoppen, de batterij of de camera.
Schade veroorzaakt door onjuist gebruik van het toestel vallen niet binnen de garantiedekking. U kunt hierbij denken aan val-, stoot- of water- en andere vloeistofschade. Uiteraard kunnen wij u vooralsnog van dienst zijn bij het repareren van het toestel, echter zullen hiervoor kosten in rekening gebracht worden.
Aangezien de complexiteit word er nooit garantie gegeven op Touch ID of de Face ID Functionaliteit.
Softwareproblemen die niet direct verband houden met een fabricagefout vallen eveneens niet binnen de garantiedekking. U kunt hierbij denken aan defecten die ontstaan door het downloaden van applicaties.
Water- en andere vloeistofschade
Schade veroorzaakt door water- en andere vloeistofschade valt expliciet niet binnen de garantiedekking.
Tegenwoordig beschikken veel toestellen over een IP-nummer. IP staat voor Ingress Protection (de beschermingsgraad). De cijfers achter 'IP' geven weer in welke mate het toestel beschermd is tegen stof en vocht (water- en andere vloeistoffen). Het eerste cijfer staat voor de bescherming tegen stof. Deze gradatie loopt van nul tot en met zes, waarbij zes volledig stofdicht betekent. Het tweede cijfer staat voor bescherming tegen vocht. Deze gradatie loopt van nul tot en met acht, waarbij acht volledig waterdicht betekent.
Het is afhankelijk van de IP-gradatie hoelang en hoe diep een toestel onder water kan blijven zonder dat er problemen optreden. Ondanks een hoge IP-gradatie biedt zowel de ontwikkelaar (Apple) van de toestellen als TelefoonGigant.nl geen garantie op water- en andere vloeistofschade. Dit is omdat er niet achterhaald kan worden hoelang en hoe diep een toestel onder water is geweest. Tevens slijt de coating van een toestel naar verloop van tijd en kan de waterdichtheid van een refurbished toestel dus aanzienlijk minder zijn dan dat van een nieuw toestel.
Aansprakelijkheid
U bent zelf verantwoordelijk voor het maken van een eventuele reservekopie van de gegevens op het toestel. TelefoonGigant.nl kan niet aansprakelijk worden gesteld bij het verlies van dergelijke gegevens.
Procedure
Indien het defect zich voordoet binnen de garantietermijn dient u contact op de nemen met onze klantenservice, zij zullen de claim in behandeling nemen. Dit kan via [email protected]. Het kan zijn dat u gevraagd wordt om het toestel naar ons op te sturen, de kosten hiervan zijn voor uw eigen rekening. Wij adviseren u dit als volgt te doen:
- Per aangetekende post in verband met eventuele vermissing van het pakket;
- In de originele verpakking in verband met eventuele schade die kan ontstaan tijdens het vervoeren van het pakket.
Na ontvangst van het toestel zullen wij deze uitvoerig inspecteren en beoordelen of het defect onder de garantievoorwaarden valt. Indien dit het geval is zullen wij het product kosteloos repareren dan wel vervangen. Mocht het toestel vervangen dienen te worden, zal dit een gelijkwaardig maar eveneens een refurbished model zijn. Indien het defect niet onder de garantievoorwaarden valt brengen wij €29,- onderzoekskosten in rekening.
Indien u vragen en/of opmerkingen heeft met betrekking tot onze garantievoorwaarden neem dan contact op met onze klantenservice.